سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آوا پزشک

کمپانی اپل برای کاربران ویلچر محصول جدید ارایه داد

مطالعات علمی و تجهیزات ورزشی تنها می‌ توانند کالری مصرف شده را برای افراد سالم - از لحاظ فیزیکی - محاسبه کنند، نه کاربران ویلچر. به همین دلیل است که اپل شروع به ساختن تجهیزات فیتنس کرد.

ویلچر اپل واچ


تا به امروز همه تجهیزات سنجش فیتنس بدنی با در نظر گرفتن فیزیک افراد سالم و غیر معلول طراحی و تولید می شد. این گونه تجهیزات بسیار راحت و مفید، تمامی فعالیت های فیزیکی مثل پیاده روی و دویدن را ثبت می کنند و باعث می شوند، تا کاربران ویلچر برانکاردی به انجام فعالیت های ورزشی تشویق شوند و تمرینات فیتنس جسمی خود را بهتر از قبل دنبال کنند. این گونه تجهیزات برای بدنسازی و تقویت عضلات بسیار عالی است، اگرچه تا به حال کاربران ویلچر از آن استفاده نکرده اند اما اپل برای بهره مند کردن کاربران ویلچر از این گونه تجهیزات برنامه جامعی دارد.

کمپانی اپل خلا موجود در بازار تجهیزات فیتنس را با تولید لوازم سنجش فیتنس معلولین پر کرده است. این کمپانی برای ارائه این تجهیزات با موسساتی مانند CAF و LFB در بیرمنگام انگلستان همکاری می کند. در این پژوهش سیصد کاربر ویلچر و سه هزار نوع فعالیت فیزیکی و ورزشی وجود داشت.

جف آندروود، مدیر سازمان Lakeshore خاطر نشان کرد: کاربران ویلچر به دلیل اختلال در فعالیت های ورزشی، با عدم تحرک رو به رو هستند. این ابزار برای کاربران ویلچر و معلولان تولید شده است و نشان دهنده این است که کاربران انواع ویلچر سی پی باید به ورزش بدنسازی، فیتنس، و فعالیت های فیزیکی، تشویق شوند. بعضی از لوازم بدنسازی برای کاربران ویلچر مناسب نیست، ولی با استفاده از ابزار مناسب کاربران ویلچر به طور روزانه مجبور به فعالیت می شوند.

جف ویلیامز - مدیر اجرایی اپل – خاطر نشان کرد: " ما می‌خواهیم همان گونه که برای افراد سالم فرصت استفاده از اپل واچ وجود دارد همان فرصت هم برای کاربران ویلچر وجود داشته باشد ". ویلیامز مدعی شد: " ما می خواهیم محصولی را تولید کنیم که هر قدم از زندگی انسان ویلچر سوار را راحت تر و بی دغدغه تر کند ".

طرح و پروسه خلاقانه این تجهیزات، روی وزن چرخ ها، صندلی ویلچر کالسکه ای متمرکز شده است. حتی حرکتی که افراد ویلچر برای جابجایی یا عبور دادن ویلچر خود از روی موانع انجام می دهند، در نظر گرفته شده است.

بعضی از ورزشکاران این اقدام اپل را اقدامی می دانند که در جهت تقویت ورزش فیتنس برای افراد معلول ایجاد شده است، نه چیز دیگر. نتایج تحقیقات موسسه IDC نشان داده است که در طول سه ماه، کسانی که کاربر ویلچر بوده اند یا معلولیت فیزیکی داشته اند، این ابزار را روی اپل واچ خود تنظیم کرده اند.

هزینه استفاده از این ابزار کاملا رایگان است، انتظار می‌رود که در بروزرسانی های امسال شرکت اپل منتشر شود. کاربران ویلچر برای استفاده از این امکان جدید حتما نباید یک اپل واچ جدید خریداری کنند. استفاده از این مزیت نیازمند بروز رسانی نرم افزار است. ویلیامز خاطرنشان کرد: " هدف خانواده اپل از ساخت این ابزار، تصرف بازار لوازم فیتنس نیست، بلکه آسوده تر کردن زندگی کاربران ویلچر است ".

اخبار اخیر حاکی از آن است که هر چه زمان بیشتر و سریعتر  می گذرد، امکانات بیشتری برای افراد معلول و ویلچر سوار ارائه می شود. قهرمانان ورزش های با ویلچر که جویای زندگی سالم‌ تری هستند، دوست دارند بدانند که این ابزار نوین فیتنس چه امکانات دیگری فراهم خواهد کرد.