سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آوا پزشک

استفاده از یک ویلچر برای بیماری ام اس چگونه؟

اگر شما مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) هستید احتمال این است که شما ممکن است یک روز ممکن است شما نیاز به استفاده از یک ویلچر - یک فکر است که ممکن است شما را با نگرانی و یا حداقل برخی از بدبختی را پر کنید. پس از همه، ویلچر گاهی اوقات به عنوان آخرین راه حل برای افرادی که سعی کرده اند، اما رها شده، دیگر کمک به تحرک، به معنی پیشرفت درجه پیشرفت بیماری است.

در حقیقت، راه های مختلفی برای استفاده از ویلچر وجود دارد، همانطور که گزینه های مختلف ویلچر برای انتخاب وجود دارد. و در حالی که این درست است که نیاز به استفاده از ویلچر ممکن است نشان دهنده این باشد که مولتیپل اسکلروزیس چندین بار پیشرفت کرده است، شما ممکن است در بهبودی که می تواند به کیفیت زندگی شما منجر شود، شگفت زده شود.

اما قبل از تصمیم به استفاده از ویلچر، باید قواعد و محدودیت های خود را در نظر بگیرید، آنچه که شما از استفاده صندلی از آن انتظار دارید و چگونه آن را در زندگی روزمره خود قرار دهید.
استفاده از ویلچر به طور متناوب در برابر تمام وقت
طبق گفته نانسی لوئونتسین، یک درمانگر شغلی و استاد کالج بهداشت و درمان در اکثر افراد مبتلا به ام اس، استفاده از یک ویلچر مسافرتی - صندلی کتابچه راهنمای یا یک روروک مخصوص بچه ها - فقط برای فعالیت های خاص خارج از منزل و نه برای استفاده تمام وقت و علوم توانبخشی در دانشگاه بوستون در ماساچوست.
"شما ممکن است یک روروک مخصوص بچه ها دریافت کنید زیرا خستگی یک مسئله بزرگ است و شما می دانید که نمی توانید خود را در یک صندلی دستی بسیار دور بچرخانید"، Lowenstein می گوید. یک صندلی دستی نیاز به "قدرت و استقامت دارد تا آن را به خودتان هدایت کند، اگر مستقل هستید."
اگرچه قصد دارید از یک صندلی دستی انتخاب خوبی برای انتخابات با دوستان یا خانواده، مانند رفتن به رستوران ها، موزه ها و یا رویدادهای ورزشی استفاده کنید، می توانید انتخاب خوبی داشته باشید. در این شرایط، شما همیشه می توانید گزینه ای برای کسی که شما را فشار می دهد، و همچنین کمک به شما در داخل و خارج از اتومبیل و یا حمل و نقل عمومی.
ویلچر دستی نیز به راحتی در ویلچر ارتوپدی ذخیره می شود. لونستاین می گوید: در حالی که بیشتر اسکوتر ها می توانند از هم جدا شوند و در تنه نگهداری می شوند، این به دلیل سقوط صندلی کتابچه ای سنگین تر می شود.
پوشش بیمه و برنامه ریزی برای نیازهای آینده
حتی اگر فکر میکنید فقط برای استفاده گاه به گاه نیاز به یک ویلچر دارید، ممکن است در آینده از آن استفاده کنید. به گفته دکتر جینت کوران بروکس، استاد ارشد در بخش کاردرمانی در دانشگاه توفست در مدفورد، ماساچوست، به همین دلیل است که توجه هرچه بیشتر به خرید هر ویلچر باید پوشش بیمه شما باشد.
اگر بیمه شما محدودیت هایی را در تعداد وسیله های تحرک طی یک سال خاص داشته باشد، "دکتر Brooks می گوید:" سپس شما باید با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی یا شغلی خود مشورت کنید تا سعی کنید مسیر بیماری را پیش بینی کنید. "
این موضوع ممکن است عامل بسیار مهم باشد اگر شما در حال بحث در مورد گرفتن یا روروک مخصوص بچه ها یا ویلچر موتوری هستید. لونستاین می گوید: اگر ام اس به سرعت نسبت به سرعت پیشرفت کند، یک ویلچر موتوری ممکن است انتخاب خوبی نسبت به یک روروک مخصوص بچه ها باشد؛ زیرا استفاده از یک روروک مخصوص بچه ها به موفقیت نیاز به نیروی هسته ای دارد که ممکن است در چند سال آینده وجود نداشته باشد.
آیا شما برای ویلچر آماده هستید؟
چند راه وجود دارد: یک فرد مبتلا به ام اس ممکن است از یک ویلچر استفاده کند: به عنوان یک ابزار اختیاری برای کمک به حفظ قدرت و کاهش خستگی، به عنوان ابزار لازم برای تحرک روزانه و یا به عنوان کمک به کاهش خطر سقوط.
بروکس می گوید: "یکی از مواردی که ما از مشتریان می خواهیم شناسایی کنیم این است که واقعا برای آنها اهمیت دارد." بعضی ها می گویند "ارزش قاعدگی، راه رفتن، استفاده از دستگاه پیاده روی است. و این جایی است که انرژی آنها ممکن است برود. "
بروکس می گوید: "کسی دیگر، ممکن است تصمیمی بگیرد" وقتی که من این کار را انجام می دهم، برای من مهم تر است. من اهمیتی نمیدهم که چگونه آنجا را پیدا کنم
بروکس می گوید: انتخاب انرژی صرف راه رفتن با وسایل و یا کاهش خستگی با استفاده از یک ویلچر ام آر آی، بسیار شخصی گرایی است و یک درمانگر یا پزشک هرگز نباید به کسی بگوید چه باید بکنند - مگر اینکه شما اغلب در حال سقوط هستید با استفاده از دستگاه های ایستاده، در این صورت، او می گوید: "انتخاب ممکن است از دست شما خارج شود".
انکار می تواند منجر به تاخیر شود
یکی از افرادی که به مدت طولانی از ویلچر استفاده می کند، نیکول لیمول، ساکن نیواورلئان است که در سال 2000 در سن 26 سالگی مبتلا به ام اس شد و در سال 2010 از ویلچر استفاده کرد.
در ابتدا، Lemelle با استفاده از یک نیشکر برای کمک به پیاده روی او وقتی احساس خستگی می کرد. "همانطور که خستگی من افزایش یافت، استفاده از نیمه وقت به طور تمام وقت تغییر یافت. در آن زمان من باید از ویلچر استفاده کنم، "او می گوید. "من در انکار بودم، و من خود را در بسیاری از موقعیت های خطرناک به دلیل مسائل مربوط به مانع منازعه و قدرت پای ضعیف من قرار داده است."
رابرت شومن، یکی از ساکنان Marblehead، ماساچوست، که در سال 1982 در سن 35 سالگی در سن 35 سالگی مبتلا به ام اس بود، حدود 20 سال به طور منظم از ویلچر استفاده کرد و 10 سال پیش به طور منظم از آن استفاده کرد. او می گوید که "انکار و افتخار" تصمیم خود را برای استفاده از آن تمام وقت به تأخیر انداخت.
"من فکر کردم راه رفتن در اطراف با واکر به نحوی به نظر می رسد بهتر از بودن است