سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آوا پزشک

چگونه اکسیژن ساز خانگی را تمیز کنیم؟

اکسیژن ساز خانگی یکی از تجهیزات پزشکی کاربردی است که توسط پزشک به بیمار تجویز می شود. بسیاری از بیماران تنفسی توانسته اند با استفاده از اکسیژن ساز خانگی، زندگی معمولی را تجربه کنند. نگهداری از لوازم و تجهیزات پزشکی در منزل روی کارکرد صحیح دستگاه و طول عمر آن تاثیر دارد.

لذا توصیه می شود قبل از روشن کردن دستگاه، کاتالوگ آن را مطالعه کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای نگهداری از دستگاه اکسیژن ساز gba، تمیز کردن مرتب آن است. نظافت اکسیژن ساز خانگی یک کار تجملی نیست بلکه به ارتقا سلامتی بیمار نیز کمک می کند. در مراکز پزشکی همه تجهیزات پزشکی به صورت تخصصی نظافت می شوند، لازم است تا دستگاه اکسیژن ساز خانگی را نیز به طور مدرتب تمیز کنید.

نظافت اکسیژن ساز خانگی

خرید دستگاه اکسیژن ساز یوول تنها در صورت توصیه پزشک مجاز است. بنابر این وقتی یک دستگاه اکسیزن پلاس در خانه ای دیده می شود حتما یک بیمار تنفسی نیز از آن استفاده می کنند. دستگاه اکسیژن ساز با مکش هوای محیط و پالایش آن، اکسیژن تغلیظ شده را در اختیار بیمار قرار می دهد. مقدار تغلیظ اکسیژن در این دستگاه تقریبا 5 برابر بیش از هوای محیط است. به طور معمول یک اکسیژن ساز برای استفاده اختصاصی یک بیمار در منزل استفاده می شود و یک وسیله شخصی است. اغلب بیماران نیاز دارند به صورت مداوم از دستگاه اکسیژن ساز خانگی استفاده کنند.

طریقه نظافت اکسیژن ساز خانگی

برای تمیز کردن دستگاه ابتدا آن را خاموش کرده و برق ورودی به دستگاه را قطع کنید. نظافت اکسیژن ساز خانگی در حالی که سیم برق آن متصل است، خطرناک است. بهتر است هر 2 هفته یکبار بدنه دستگاه را تمیز کنید. با استفاده از شوینده ملایم خانگی و دستمال مرطوب می توانید بدنه دستگاه اکسیژن ساز را به خوبی تمیز کنید. پس از آن لازم است تا با یک دستمال خشک، رطوبت بدنه به طور کامل گرفته شود. استفاده از آب فراوان برای شستشوی دستگاه خطرناک است.

کانولای بینی را با یک دستمال مرطوب به صورت روزانه کاملا تمیز کنید. این وسیله به شدت در معرض آلودگی محیط قرار دارد و می تواند مشکل ساز شود. لازم است تا نسبت به تعویض کانولای بینی به صورت ماهانه اقدام شود.

کار نظافت اکسیژن ساز اینوژن را با تمیز کردن فیلترهای هوا ادامه دهید. فیلترهای هوا را می توان با آب شستشو داد ولی قبل از استفاده باید به طور کامل خشک شده باشند. هرگز قطعات خیس و مرطوب را در دستگاه قرار ندهید.

لیوان مرطوب کننده اکسیژن phpbb d کی از  ضروری ترین بخش های دستگاه اکسیژن ساز است که حتما باید به صورت مرتب تمیز شود. آلودگی رطوبت ساز مستقیما با هوای دمیده شده در ارتباط است. برای نظافت اکسیژن ساز خانگی و  لیوان  مرطوب کننده  لازم است تا ابتدا آب درون لیوان را خالی کرده و رطوبت ساز را بشویید. از ضد عفونی کننده برای تمیز کردن کامل رطوبت ساز استفاده کنید. از مواد شیمیایی برای تمیز کردن لیوان مرطوب کننده استفاده نکنید و حتما ک ضد عفونی کننده مناسب را از داروخانه تهیه کنید.

توجه:

فیلتر استرلیزه برای از بین بردن باکتری ها در دستگاه اکسیژن ساز خانگی نصب شده و لازم است تا همواره تمیز باشد. با همه مراقبت هایی که می کنید لازم است تا این فیلتر پس از 20 هزار ساعت کارکرد، تعویض شود. برای تعویض فیلتر استرلیزه با بخش خدمات پس از فروش اکسیژن پلاس تماس بگیرید.

منبع