سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آوا پزشک

اهدای 3000 عدد ویلچر

 

مدیرعامل بنیاد برکت احسان اعلام کرد:

3000 نفر نیازمند دریافت ویلچر در سراسر کشور

3000 نفر نیازمند دریافت ویلچر در سراسر کشور

سید امیر حسین مدنی در مراسم اهدای ویلچر به معلولان شهرستان قرچک و ورامین که با حضور مسئولان شهرستان در دانشگاه اریکه پرسپولیس برگزار شد گفت: در کل کشور 450 هزار معلول جسمی – حرکتی وجود دارد که در مطالعه‌ای صورت گرفته از سوی بنیاد برکت 3000 نفر نیازمند دریافت ویلچر هستند.

  

وی با ارائه آماری گفت: ساخت 1500 مدرسه در سراسر کشور، ساخت 1300 مسجد، ساخت 40 ویلچر ارتوپدی ، ساخت 12 بیمارستان نشان از تلاش این نهاد مقدس در راستای سیاست‌های نظام دارد.

مدنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان گفت: سالیانه 1200بیمار صعب العلاج از طریق خرید ویلچر برقی این نهاد تحت درمان قرار گرفته و همچنین 9 هزار زوج نابارور تحت پوشش این نهاد جهت درمان قرار گرفته و 4500 نفر از آنها در فرایند درمان را طی کردند  که به‌طور میانگین 500 تولد را شاهد بودیم و در حوزه درمان ناشنوایی با تاکید بر این که نباید کودک ناشنوایی متولد شود پا به عرصه  کمک به ناشنوایان گذاشته و کاشت حلزون را در اولویت نیاز ناشنوایان قرار دادیم .

مدیرعامل بنیاد برکت احسان به کمک‌های دیگر این نهاد با مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: سالانه 2000 نفر با دریافت جهیزیه زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند و برای دانش آموزان نیز در برنامه‌ای گسترده که با ایجاد کمپینی در فضای مجازی همراه بود، 300هزار قلم از لوازم التحریر آماده اهدا و در اقدامی دیگر 1000 نفر راهی سفر عتبات عالیات  شده تا طعم شیرین زیارت بر دلشان بنشیند.

مدنی با اشاره به هزینه‌های سنگین خرید ویلچر جک دار جهت معلول تحت پوشش خانواده گفت: به دلیل هزینه بالای ویلچر برخی خانواده‌ها قادر به خرید آن برای فرد معلول درون خانواده نیستند و همین مساله باعث دوری فرد معلول از اجتماع شده و در روحیه او تاثیر می‌گذارد و به نوعی باید گفت عامل اساسی در عدم ارتباط معلول با اجتماع نبود امکانات درمانی و خدماتی است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: در کل کشور 450 هزار معلول جسمی -حرکتی وجود دارد که در مطالعه‌ای صورت گرفته از سوی بنیاد برکت 3000 نفر نیازمند دریافت ویلچر اهدایی هستند که با مشارکت مردمی و حضور گسترده بازیگران و هنرمندان و ورزشکاران اعتبارات ریالی خوبی جذب این نهاد جهت تهیه ویلچر شده است .

مدنی در خاتمه گفت:با وجود 160معلول جسمی - حرکتی در قرچک که 60 نفر از اینها ضایعه نخاعی دچار هستند با کمک این نهاد موفق به دریافت ویلچر شدند.